Over de eigenaar

Goedendag ik ben Emiel Scheurts en ik werk al 15 jaren als logistiek manager in een groot warenhuis midden in de stad. Grote en kleine bedrijven behoren een afdeling logistiek te hebben. Als logistiek manager heb ik de verantwoordelijkheid over alles wat op de werkvloer gebeurd. Een goed draaiend bedrijf heeft een goede logistieke afdeling nodig die voorziet in de organisatie, de planning, de besturing en de uitvoering van goederen vanaf het ontwikkelen van het product tot het inkopen van bepaalde producten. Het is natuurlijk heel erg belangrijk dat de goederen waarmee de onderneming werkt zo goed als mogelijk worden opgeslagen tegen een zo laag mogelijke prijs. Daarvoor is een logistiek manager een belangrijke hoofdpersoon.
Als logistiek manager heb ik de verantwoordelijkheid over een voorraad aan goederen die in de duizenden lopen. En ik moet ervoor zorgen dat elk product op voorraad leverbaar is. zo niet moet ik ervoor zorgen dat er op tijd een bestelling wordt gemaakt voor de aanlevering van de producten. Zo ben ik ook verantwoordelijk voor de wijze waarop de producten worden opgeslagen. Een groot waren huis heeft niet de zelfde oppervlakte aan winkelruimte in gebruik om de producten op te slaan dus als logistiek manager zorg ik ervoor dat de aanwezige magazijn op een efficiënte manier wordt gebruikt. En dat alle producten een eigen plaats krijgen.
Behalve dat ik als logistiek manager bezig ben met de coördinatie van logistieke processen, is het ook mijn verantwoordelijkheid de producten te controleren op kwaliteit en efficiëntie. Ik blijf dan ook op de hoogte van de ontwikkelingen, de verschillende wetten en regelgevingen. Ik zorg er dan voor dat die dan netjes worden doorgevoerd binnen mijn werk.
Dit blog is puur voor leedvermaak omdat ik mijn vrije tijd veel bezig met fotoshoppen! Ik hoop dat je er veel van leert en als je vragen hebt, stuur me een berichtje.